Friday, November 18, 2011

COINCIDENCES OR WHAT? #6

Hey there audience. Welcome back. So let's cut to the chase. Ini dia Coincidences Or What? yang ke-6. :)


So, pada September 1955, James Dean, iaitu seorang pelumba kereta terbunuh dalam kemalangan yang ngeri semasa dia memandu kereta Porsche dia. Selepas kemalangan itu, kereta itu dianggap sebagai pembawa sial. Banyak kejadian yang berlaku disebabkan kereta yang membawa malang itu.


1. Apabila kereta itu telah ditarik dari kawasan kemalangan dan dibawa ke bengkel, enjin kereta tersebut tergelincir dan jatuh ke atas mekanik, lalu mematahkan kedua-dua kakinya.
2. Eventually, enjin tersebut telah dibeli oleh seorang doktor. Doktor ni pun letak lah enjin 'baru' dia ni ke dalam kereta lumba. Tak lama kemudian, dia terbunuh semasa memandu keretanya. 
3. Apabila Porsche kepunyaan James Dean dibaiki, garaj yang membaikinya telah dimusnahkan oleh kebakaran.
4. Kemudiannya, kereta itu menjadi pameran di Sacramento *somewhere in US*. Guess what. Kereta itu terjatuh dari tempat pamerannya dan telah menyebabkan seorang remaja patah pinggul.
5. Akhirnya, pada tahun 1959, kereta itu secara misterinya terbahagi kepada 11 bahagian semasa ia diletakkan di atas macam para besi lah. Don't get it? Me neither.


Jadi pengajaran dia dekat sini, jangan beli kereta second hand. Haha. So itu saja untuk kali ni. Thanks for reading. See you later audience. :)

No comments:

Post a Comment