Friday, November 4, 2011

COINCIDENCES OR WHAT? #4

 -King Umberto

Hello there Audience. Good to see you again. :) Jadi sorry sebab lambat sikit harini. Tapi apa apa hal, this is Coincidences Or What number FOUR. Let's go.

So pada 28 Julai 1900, seorang raja Itali yang bernama Umberto I, dia singgah makan malam di sebuah restoran di kota Monza *somewhere in Italy. Sampai-sampai sana, dia terkejut kerana wajah pemilik restoran itu sama dengan wajah si Umberto ni. Malah, nama pemilik restoran itu juga Umberto. To make things more fucked up, nama isteri pemilik restoran itu juga sama dengan nama isteri Raja UmbertoSelain itu, restoran itu dibuka pada tarikh yang sama dengan pelantikan raja tersebut iaitu pada tahun 1878. 

Esoknya 29 Julai 1900, pemilik restoran itu telah mati akibat terkena tembakan. Well guess what? Raja Umberto I juga menemui ajalnya akibat ditembak seorang rakyatnya yang membantah tindakan Raja Umberto mengarahkan tentera menembak mati petani yang menganjurkan demonstrasi kerana kelaparan. Pelik ke tak pelik? Tak kan? Yeah I know. :P

So itu saja untuk minggu ini. Sekali lagi, minta maaf sebab lambat post. Bless your face. If you sneeze while reading this bless you. 

No comments:

Post a Comment