Friday, October 28, 2011

COINCIDENCES OR WHAT? #3

Hello once again audience. Good to see you. Well, I'm not seeing you literally. But you understand what I'm saying right? No? Me neither. Okay jadi untuk minggu ni, Coincidences Or What #3. Here we go.


Kisah ni start pada Februari 1891. Tentang seorang tentera Inggeris, Mejar Summerford, dia terjatuh dari kudanya akibat disambar petir ketika sedang berperang di daerah Flanders. *Somewhere on Earth* Anyways, akibatnya Summerford jadi lumpuh dari pinggang hingga ke kaki. Selepas itu, Summerford pun bersara dan berpindah ke Vancouver. Suatu hari pada tahun 1924, ketika Summerford ni tengah sedap memancing di tepi sungai, petir telah menyambar sebatang pokok di mana Summerford sedang duduk di bawahnya dan telah melumpuhkan tubuh badan belah kanannya.


Dua tahun kemudian Summerford kembali pulih dan boleh berjalan semula. Suatu hari pada tahun 1930, ketika musim panas Summerford berjalan-jalan di taman. Sedang syoknya berjalan, tiba-tiba petir telah sekali lagi menyambarnya. Ada jugak petir time musim panas ehh? Anyways, dalam kejadian tu nyawanya terselamat tetapi Summerford mengalami lumpuh kekal seluruh badan. Dua tahun selepas itu, Summerford akhirnya meninggal dunia.


Empat tahun kemudian, berlakulah satu ribut dan kilat sabung-menyabung. Ketika itu kilat telah menyambar sebuah kubur hingga menghancurkan batu nisannya. Then, guess what? Kubur itu kepunyaan Mejar Summerford. Agaknya, si Summerford ni banyak sangat setan hinggakan petir masih lagi ikut dia sampai ke kubur. I'm just saying. 


Well poor Summerford. It's sucks to be him. Yeah. So itu saja untuk minggu ni. Tune in next week for a new Coincidences Or What? #4. Insya Allah. Bless your face. If you sneeze while reading this bless you. 

No comments:

Post a Comment