Friday, October 14, 2011

Coincidences or what? #1



Hello once again audiences. It's freakin' friday. Jadi masa untuk post baru. :D Start hari ni, I'll start a new series of posts called "Coincidences or what?". So, let's start the series with this post. Okay. 


Pada tahun 1979, sebuah majalah Jerman, Das Besteran menganjurkan satu pertandingan mengarang cerita. Peserta perlu mengirim cerita yang berdasarkan kisah benar. Selepas berlangsung, pertandingan tu dimenangi oleh Walter Kellner peserta dari Munich. Dia menulis cerita tentang pengalamannya ketika menerbangkan pesawat Cessna 421 dari Sardinia ke Sicily. Dalam penerbangan melintasi laut, pesawat tu pun mengalami masalah enjin dan dia terpaksa mendarat di laut. 


"Coincidently", cerita tersebut dibaca oleh seorang warga Austria yang juga bernama Walter Kellner. Walter Kellner dari Austria menuduh penulis tersebut menulis berdasarkan pengalamannya. Kellner dari Austria beritahu bahawa dia juga pernah menerbangkan pesawat Cessna 421, melintasi laut yang sama, mengalami masalah enjin, dan akhirnya mendarat di atas landasan di Sardinia. 


Majalah tersebut kemudiannya buat siasatan. Resultnya, it's turned out to be true. Haha. COINCIDENCES OR WHAT? Your call. :) Tune in next Friday for new COINCIDENCES OR WHAT?. 


So that's it for today. Bless your face. If you sneeze while reading this bless you. See you later audience.

No comments:

Post a Comment